کوتاه از استاندارد :

منشور اخلاقی سازمان

منشور اخلاقی

مدیران و کارکنان سازمان ملي استاندارد ایران

 

افتخار خدمت‌رسانی در سازمانی را به عهده داریم که رسالت آن تحقیقات، تدوین، اجرا، نشر، نظارت، توسعه و ترویج استاندارد و تلاش در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات، صادرات و واردات کالاها، خدمات فنی و مهندسی و رقابت در بازارهای بین المللی می باشد.

ما مدیران و کارکنان سازمان با اعتقاد و ایمان به این امر که تحقق اهداف سازمان نیازمند مشارکت گروهی، هم اندیشی، همراهی و هم افزایی نیروی انسانی و پاسخگویی شایسته به درخواست های مراجعین و کسب رضایت ارباب رجوع می باشد. مفاد این پیمان نامه را به عنوان منشور اخلاقی و رفتاری مدیران و کارکنان سازمان سرلوحه کار و خدمات خود قرار می دهیم.

اعتقاد به کار، نوآوری و خلاقیت

×      ایمان به کار به عنوان عبادت و نعمت الهی و رکن تعیین کننده در سرنوشت مردم و تعالی فردی و سازمانی.

×      اعتقاد به سلامت، صداقت، دانایی، خلاقیت و نوآوری در کار.

احترام به اصول اخلاقی

×      بستر سازی فرهنگ پاسخگو بودن در مقابل ارباب رجوع و رفتار توام با متانت و خوشرویی.

×      رعایت اصول اخلاقی و صفات معنوی از جمله عدالت و انصاف، پرهیز از توصیه، سفارش و تبعیض در ارائه خدمات به ارباب رجوع.

×      پایبندی به قانون گرایی و رعایت دقیق آئین نامه ها و مقررات.

الزام به نظم و انضباط اداری

×      رعایت نظم و آراستگی فردی در محیط کار.

×      وقت شناسی و حضور به موقع در محل کار، تلاش و جدیت در انجام مطلوب وظایف محوله.

×      بررسی دقیق و سریع درخواست مراجعین، ارائه پاسخ مستدل و منطبق با قوانین و مقررات به ارباب رجوع.

×      انتقادپذیری، استقبال از نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده مراجعین.

×      عدم استعمال دخانیات در محیط کار.

×      تلاش برای حذف تشریفات زائد اداری و سهولت در کار.

×      زمان گذاری فعالیت ها و انجام آن ها بر اساس زمان های پیش بینی شده.

تسهیل دسترسی ارباب رجوع به اطلاعات مورد نیاز

×      اطلاع رسانی در خصوص محل استقرار، وظایف و گردش کار واحدهای سازمانی به ارباب رجوع.

×      ارائه اطلاعات لازم و مشاوره مورد نیاز جهت انجام مطلوب کار ارباب رجوع.

×      تلاش به منظور تضمین اطمینان ارباب رجوع در برخورداری از حقوق قانونی خود.

رعایت وجدان کاری عامل اساسی در افزایش بهره وری

×      استفاده صحیح از اختیارات و قدرت سازمانی.

×      احساس مسؤولیت نسبت به حرفه و سازمان متبوع.

×      احساس مسؤولیت و تعهد در قبال ارباب رجوع.

×      استفاده مناسب و بهینه از اموال، منابع و امکانات جهت تحقق اهداف سازمان، رعایت دقت، سرعت، کیفیت، صحت و سلامت انجام کار.

ایجاد محیط صمیمی و آرام برای همکاران

×      حفظ کرامت نیروی انسانی به عنوان سرمایه انسانی سازمان

×      ارائه تصویر زیبا از اهداف سازمان و درک صحیح از سیاست ها، ماموریت ها و شرح وظایف سازمانی.

×      پرهیز از تهمت، غیبت و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد همکاران را تضعیف نماید.

×      هم فکری و مشارکت گروهی در انجام امور و ارتقاء سطح کیفیت خدمات و اصلاح روش های انجام کار.

×      توجه ویژه به اصل شایستگی در انتصابات و توزیع امکانات و فرصت ها.

×      اعتلای فرهنگ کار پویا و بالنده به عنوان یک منش سازمانی.

×      تلاش در جهت ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت شغلی.

تلاش در راستای ارتقای سلامت نظام اداری

×      خودداری از انجام هر گونه مظاهر فساد اداری از قبیل توصیه، سفارش، رابطه، اخذ هدیه و…

×      رازداری و خودداری از افشای اسناد محرمانه به عنوان یک اصل اخلاقی و رفتار سازمانی.

image_pdfimage_print